Monday 7 October 2013

Family in da house...

As salams....
Nothing to story mory....cuma ni ttg kisah weekend yang berlalu sudah jer.....

Sabtu (5/10/13)
Pagi2 kul 8.30 kami da beriadah n bila da kelaparan, kami p bfast di Putra Heights (tak bawak camera time ni...huhu..main redah kuar jer..)
Balik dari jalan pagi, saya meneruskan persiapan nk masak....disebabkan mak bapak n adik request nk makan western, lagi senang keje saya! ahahaha....

Erina dan Shakira...(dari dulu org tak panggil mal su, org panggil Shakira je..ahhahah)
Erina ni byk persamaan ngan Shakira...garang!

bapak, mak dan Shakira sampai around 12.30noon.
So, saya sajikan ngan apa yg sempat dibuat jer....
dessert saya sajikan buah2an dan ice cream

Pas makan, semua da tersandar kekenyangan.....layan movie pulak......

then bila petang, ank2 saya request mandi kolam....Mr Hubby yg melayankan karenah mek berdua nie...

happy! mandi sampai pucat lesi....finally saya tgk Erina masih boleh relax je dok diam sambil mata tu da nampak steam nk tido....ahahhah



penangan selepas keletihan....akhirnya dia mengalah dengan aksi separa kuak lentang sambil makanan dimulut n ditangan....

Oh ya, time petang pulak saya hidangkan keropok keping n kopi o panas.....habis makan petang, tetamu beransur pulang sbb parents saya ni mmg terlalu byk menghabiskan masa ngan aktiviti dorang  yg byk tue....kekadang kalau kami nk balik umah pun kene set appointment...huhu...
  
bila da tersedar, mengamuk pulak sebab tetamu da balik...terpaksalah saya memujuk dia dulu....budak2...dorang mmg suka sangat kalau atuk nenek datang umh....

pas maghrib kami lepak kat ruang tamu jer....saya layan tv n alih2 jer kakak tgh buat exercise books...nak exam hari rabu ni katanya.....awal tahun aritu dia salah satu soalan jer pun da frust sbb dia target nk 100% betul (rasanya time saya dulu, salah ke betul ke tak heran pun....ahahhaha....) . Kakak mmg suka bersaing....Practise makes perfect, dear!

Actually minggu lepas tiap2 malam kakak akan mintak ayah tolong ajarkan dia...tgk gambar kat bawah nie....kalau tak silap hari Khamis lepas yg saya sempat snap.selebihnya saya sibuk di dapur....
actually kami tak pernah paksa pun cuma utk study sbb kami tau dorang ni sangat muda n takut mudah bosan. Tapi bila kami tgk dorang mmg minat sendiri, kami just encourage jer....mungkin ni kesan bila saya amal bacakan buku cerita sejak dorang kecil lagi sebelum tido..... 

si adik???? ni la kojenyer.....main measurement tape n panjat2 ayah....


Ahad(6/10/13)
8.30pagi da p berkumpul ada gotong royong dikejiranan kami....
Alhamdulillah cukup seronok bila keseluruhan turun bersama-sama n dari situ kami dapat kenal antara satu sama lain.....
Disebabkan kerja berat2 n sesuai utk orang lelaki, maka kami yg ppuan ni dok umh masing2 dan bergotong royong bersihkan rumah pulak...ahhahaha
Anak2 saya pula sangat happy bila dapat conquer tv sepenuhnya!

pas makan nasi, kene paksa makan buah, then request ice cream n last mintak kokokrunch pulak....

dah kekenyangan, tv lak tgk dorang.....

n waktu beginilah saya ambil kesempatan melipat n iron baju cepat2....

ada masa terluang, saja saya buatkan puding coklat n simpan dalam peti...

Lepas bangun dari tido, dorang sambung project swimming lagi(malas dah nk snap pic yg sama jer...huhu)

pas dinner, adik request ajak kuar.....kami ke giant Putra Heights n bawak dorang main kat playgrd sampai giant nk tutup.ahahhaha...


Mr Hubby lak dok kat tepi p kedai ngurut selepas kepenatan bergotong royong sampai ke ptg,.....huhu...


6 comments:

  1. wahh penuh ektibiti..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila aktiviti penuh, tak terfikir lak nk kuar jauh2 dah....coz we found the real heaven in da house! ;)

      Delete
  2. bestnya... kadang2 time2 cuti wekend ni... bnyk sangat bnda yg nak buat.. tp yg dapat buat hanya separuh je... huhuhuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. sementara diberi peluang yang terbaik ni.....kita manfaatkan sepenuhnya, Allene... :)

      Delete
  3. adik lysa ada rupa lysa ek..sama cantek :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahahah...da nama pun seacuan....so kuar pun bih kurang jer la...hihi

      Delete