Wednesday 2 October 2013

Mengemas peti sejuk..

Balik dari keje semalam, saya masih sempat bersihkan peti sejuk sebelum barang2 lain akan di top up lagi....
Kan seronok bila tgh2 kepenatan pulang tu tgk serba serbi barang kemas tersusun....

jalan2 kat DIY, jumpa lak pemegang nie....

kalau tak silap saya harga kurang dari RM4 jer

ni brg2 dalam peti...kat frizer belah kiri tu barang da semakin susut...yang tinggal cuma cube ice n saki baki je...huhu

bahagian atas ni saya letak segala bagai botol mayonese & sos BBQ.Then ada skit makanan utk org cycling....(sapa lagi kalau tak Mr Hubby saya tue...)

susu fresh milk,susu coklat, susu pekat & kicap

pelbagai jenis kordel & paling kanan tu adalah air gula yg dah dibuat awai2....

atas sekali saya letak stok ubat anak2.
Kat tgh2 tu kononnya nk letak pelbagai jenis botol minuman la konon....tapi da ada water filter ni simpan je la hasrat hati tue...hahahha
kat bawah skali biasanya sy letak buah je....

atas tu saya letak pulak segala stok makanan anak2 & bahan2 masakan western saya...kehkehkeh...
bawah pulak antara bahan2 yg saya da siap potong awai2..so, bila balik keje tu just campak2 jer la...hehehe..

closed up....


7 comments:

  1. kemas dan BESARnyaaaa fridge awakkk...;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita tak kisah besar ke kecik fizah..yg penting leh simpan barang n terjaga rapi...tak gitu? ;)

      Delete
  2. KeMas dAn tersusun..bila nk topup brg hati pun lapang sbb pEti da kemas

    ReplyDelete
    Replies
    1. brg2 yg nk ditopup pun tak blh terlalu sarat....kalau tak kita yg bercelaru..huhu

      Delete
  3. bestnya ade peti ais besar2 mcm ni.... tumpang tanya, yg tpt utk letak botol2 tu mmg camo with the fridge or beli add-on? boleh beli kat mane erk?

    ReplyDelete
  4. Yusai, kita beli time ada sale kat Harvey Norman...
    Design mmg gitu....tu memang dah ada utk letak botol..

    ReplyDelete
  5. besarnya fridge... saya punya comel aje sebab saya lebih suka gunakan freezer utk segala macam daging, ayam, ikan dll.....

    ReplyDelete