Thursday 24 October 2013

Happynya Ariana hari nie....

As salams....

Alhamdulillah....finally kerja utk minggu ni berjaya disettlekan awai n apalagi...hari ni masa utk berblogging la! Yeaahh!!!

Pagi ni walaupun saya masih terkejar dengan report final yang perlu disiapkan, saya tak sampai hati menolak permintaan Ariana...
Sedang saya bersiap, tetiba melompat dia bangun n terus bersiap...
Memang cepat dia bersiap n sambil tu saya ternampak dia duduk kat table study...
Masih ada masa buat painting....huhu...
Then dia hilang...da turun ke bawah dulu menunggu saya....
Then, turun jer ke bawah, saya terkejut ada satu nota yang ditampal pada blakang pintu utama....


Ahahaha....rupanya nota utk ayah....biasanya rutin ayah yang menghantar dan menjemput dua puan kecik kami ni ke kindergarden, tapi hari ni kakak follow ibu....adik masih tak sedar dengan ayah... ;)

Punyalah happy ibu hantar......
Tapi sebelum tu ibu kene paw dulu...belikan nasi lemak utk dia...
Alang2 minyak pun da nk habis, saya singgah ke petrol pum...then singgah beli bfast n terus hantar ke skolah....
Muka amatlah girang....
Ptg ni siap request mintak jemput dan yang klakarnya dalam perjalanan saya hantar ke skolah,dia ada sms  ayah tanpa saya sedari.... "Ayah petang nanti ibu balik pukul enam lebih :)".
Tandanya petang ni mmg sayalah kene jemput dia! huhuhu....
Dan gara2 menghantar dia pg ni, maka saya pun lewat sampai ke ofc...1jam 45min perjalanan saya pg nie...lewat 1/2jam....hah,terimalah padahnya! hahahaha...

Anak punya pasal....
Sesekali tu tak pe la...mujur bos pun faham...
Cuma saya tak nak la selalu take advantage atas kelonggaran yang diberi nie...
Ada masa kita perlu faham yang kebanyakan ank2 zaman kini terpaksa membesar dengan ibu ayh yg bekerja....tak macam zaman kita dulu2...
Sebab tu bila kita balik jer dari kerja....
Perangai ank2 akn tiba2 berubah....
Kalau kat skolah mereka ok jer...tak nakal2...tak nangis2....
Bila balik rumah tgk ibu, dah mula protes...merajuk tak tentu pasal kerana mereka perlukan belaian dan sentuhan kasih sayang dari tangan ibu mereka sendiri untuk meredakan kerinduan...
Biasanya saya layankan saja....
Saya akan duduk melayan dan bermain dulu walaupun ada masa rasa nk tumbang dah akibat keletihan...
Then baru saya akan meneruskan aktiviti utk sediakan makan malam kami...

Rasanya bukannya ank jer yang bersikap begitu...
Kita manusia mmg semua sama...sebab tu Allah memang ciptakan manusia utk berpasangan dan berkasih sayang supaya hidup kita lebih teratur dari segi rohani dan jasmani...
Cuma kita yang dah dianugerahkan hidup yang lengkap begini perlu bersyukur dan peka antara satu sama lain kerana kepincangan sebuah negara bermula dari kepincangan kominiti keluarga yang kecil....tak gitu?



Ariana n me when she was 3yrs old.... ;)

~♥♥♥~



10 comments:

  1. terharu baca entry lysa arini..anak2 seharian di sekolah/umah orang, balik umah memang nak bermanja ngan kita kan...kita je yang tak faham..huhu..berazam untuk jadi a better mom and parents after this :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekadar cetusan dari hati jer DD....
      yang penting bila da sampai rumah, lisa akan letakkan segala beban kerja kat pintu ofc....hahahah...

      Delete
  2. siap lekat nota..homeiii sgtt...;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. karenah budak2 bila dorang da semakin kreatif... ;)

      Delete
  3. love the quote 10000x... biarlah anak kita hidup dlm wasatiah utk mereka menghargai kehidupan yg sebenar.. ops, sape photographer utk gmbr yg bwh sekali tu? pandai dia snap... hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mean for it! :)
      haah, pandai photographer snap....cuma tetiba ada gambar kepala org kat blakang tu jer yg tak tau apa motif nya?? siapakah itue??? ahahhaha

      Delete
  4. kanak-kanak rindukan kite bila dah seharian kat school/nursery.. nak seluruh perhatian kite.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu hani....
      tahap kesabaran kita pun kene dimaximumkan utk melayan peel ank2 time balik keje... :)

      Delete
  5. memang kesian kadang-kadang kat anak-anak yg ibu pon bekerja mcm kita, nak dimanja-manja bila jumpa kita.. tp mcm awak ckp.. walaupon kita penat seharian bekerja, balik masak lagi..mesti kena layan manja anak-anak.. tu penting...saya sgt setuju..

    ReplyDelete
    Replies
    1. pada lisa berdampingan dengan orang2 yang kita sayang adalah terapi yang terbaik...kan Yusai?
      sbb tu kita kene sentiasa peka esp dgn org2 tersayang... :)

      Delete