Monday 21 October 2013

Penyusunan jadual memasak bg mereka yang bekerja...

As salams....

Jadual ni sesuai bagi mereka yang bekerja seperti saya....
Kekadang tu kalau nk balik ofis baru terhegeh2 nk masak apa...
So, kali ni saya get ready awai2....

Semalam saya kuar n beli barang basah awai2...stok utk seminggu jer....
Disebabkan harga barang semakin mahal, maka saya amik khas utk seminggu jer...
Tak membazir dan tak terperap berbulan2 lamanya kat dalam freezer nti...hihi..

minggu ni saya plan menu yang simple2 menggunakan bahan yang saya beli di pasar jer...hehehe...

tampal jer kat ruang ni kejap.....senang nampak...hehhehhehe

ikan yang dah siap disadur garam kunyit...balik cuma goreng jer n makan ngan nasi panas2...

pun sama gak.... :)

simpan dalam bekas n asing ikut penggunaan.sampai masa just pick jer..

.

6 comments:

  1. wah sangat practical..good sharing :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila ada jadual kita pun rasa senang...so, jom kita praktikkan, mamilisa! :)

      Delete
  2. Replies
    1. berguna pada org yg bz sokmo....huhuhu..

      Delete
  3. Replies
    1. mudah2an dapat menjadi panduan pada kita yg tak byk masa dirumah nie... ;(

      Delete