Friday 4 October 2013

Gigi baru Ariana

As salams....

Citer pagi semalam...
Sedang Ariana gosok gigi, tetiba dia nampak gigi dia melekat kat berus gigi..kahkahkah!
Actually gigi tu mmg dah seminggu goyang....ibu nak tolong cabutkan, ibu pun ngeri...sedangkan dulu time kecik2 relax je cabut sendiri guna jari jer...nak bawak p dentist dia tak mau....dia kat lebih rela cabut sendiri jer....finally ajal gg tu jatuh sendirinya....huhu
Ni gigi ke-3 dah tercabut. Sebelum ni 2batang gigi depan yg kat bawah tue...semua gigi Ariana saya simpan dalam satu bekas khas....sajer wat sentimental value...hahaha...

obimin supplement mmg bagus utk perkembangan bayi... 

Ingat lagi time saya kecik2 dulu...everytime ada dentist datang sekolah nk check gigi, smua puji kata gigi elok, tak pecah2, tak lubang2 n alhamdulillah kekal hingga kini....mungkin ni kesan bila mak dulu memang rajin makan vitamin2 yang doktor bagi...zaman mak memang dah ada vitamin obimin yang klinik beri n time dulu ramai rumors yg tak syorkan mak makan sbb baby besar katanya....mak kata wat pe nak takut baby besar n sirumors tu bukannyer doktor kan? ahahhaha....mak kata baik ikut cakap doktor sbb dorg mmg dah study ttg kebaikan obimin n supplement yg sesuai utk preggy lady....n sampai skrg smua adik-bradik saya mempunyai gigi yang masih kekal elok... time kecik2 tu standard la kan...tu smua gigi susu pun...
Bila turn saya preggy pula, saya kekalkan makan supplement2 yang doktor berikan moga2 ank2 saya akan mendapat kesan kebaikan sepertimana yang mak saya buat dulu pada kami semua.... :)

wajah comel sikakak bila gigi da lopong! so, pas ni kene control sket ye kakak....

tahi lalat kat hidung n pipi kiri kakak tu jelas ikut ibu!
ni baru betul ank ibu! sbb tu kuat gaduh! ahahahah...




No comments:

Post a Comment