Thursday 17 October 2013

Kisah Aidiladha 1434H kami...

As salams....

Balik dari bercuti ni baru nk citer tentang kisah Raya Korban....
Tak kemana pun kami.....
Saya lagi rasa seronok menghabiskan masa dirumah jer.....
Time ni la nk lepak2....tido2....makan2 dengan suasana dan lauk pauk kampung.....
Yang lain tu kami cuma keluar meninjau sejarah Mr Hubby membesar bersama adik2nya dan berjumpa sedara-mara yang ada.... 
Bila balik ni mood masih terasa nk bermalas-malasan......nak mak masakkan lagi boleh??? hihii....

Dalam kemeriahan tu, kesian jugak pada ank sedara saya ni yang terpaksa dibuang appendiks pada usia 6tahun sehari sebelum raya.....pagi semalam baru discharge....nak tau secara details, jom baca dari hati ibunya sendiri disini.
Simpton yang berlaku bila dia muntah2....ingatkan biasa2 jer sebab ank2 saya dan ank2 sedara yang lain pun begitu masa mula2 sampai...habis banjir keter kami ngan muntah mereka.....memang kami pun kene bekorban nafas nak menahan bau-bauan nie....huhu...

Cian kat ank mak long si Dayana ni terpaksa beraya kat Hospital Kuantan...tak pe, next ye kita pulun beraya lak k! (pic was taken by her cousin...saper lagi kalau bukan Ariana!~)

Dan semalam sebelum balik, kami menyinggah ke rumah kakak MIL....kami diundang untuk lunch dulu secara berjemaah dengan tuan rumah...hihi...
Saya sempat snap gambar sebelum kami berangkat pulang....dah nak balik baru nk ingat amik gambar! ahahah
saya suka dengan design rumah mak long nie....diperbuat dari kayu cengal...tahan lama dan kayu masih kekal kukuh. Dan ada kisah rahsia dimana rumah dibina dengan meggunakan tiang seri! Kenapa dinamakan tiang seri? Mengikut cerita Mak Long,sebab ada diletakkan sedikit emas disetiap tiang rumah tertentu mengikut petua orang dulu2...ada ditunjukkan pada saya tapi saya tak dapat nk snap picture sbb tiang pun terlalu tinggi...

raya haji pun dapat duit raya!



~xoxoxo~




No comments:

Post a Comment