Wednesday 4 September 2013

Menyusuli selama 5hari....

As salams.....

Baru berpeluang...walaupun tangan masih lenguh2...

Jumaat lepas, saya amik EL. Kononnya nk jaga Erina yang masih tak sihat.....
Da kene tangan ibu yang jaga, alhamdulillah Erina makin pulih.....
Petang tu tido ngan ank2....
Bila bangun dari tido, tetiba saya sakit perut...memulas...

Bermulanya pertumpahan lemak (kononnya la kan....) then tetiba muntah lak.
Selang seli seminit dua, asyik cirit birit n muntah2...
Kebetulan Mr Hubby balik dari keje, saya mintak dia belikan 100+ tapi dia tak mau beli sebab saya da lembik sangat katanya....
Dan akibat perut terlalu sakit, saya tak dapat berjalan dengan sendirinya...
Terpaksalah Mr Hubby tolong....
Hantar ke klinik disambut dengan wheelchair depan pintu keter...
Doktor kata kes cam ni mmg kene refer hospital.
So, kene tolak ke DEMC, atr tempat yang saya da lali...




Sesampai hospital,terus kene check darah, sel darah putih saya lagi tinggi, 20.
Saya da merayu kat Dr. pas drip ni saya nk kuar coz esok Ariana ada sports day....saya nk tgk tapi tak dapat kebenaran sebab kesihatan saya masih tak stabil dan secara tak sengaja, saya termuntah lg depan Dr. Memang "do not hope" la kan....

 Apalagi, terus kene hantar bilik 506
Busan rasanya dok hospital....kalau blh mmg saya tak mau tapi kalau saya tak sihat, maka susahla utk yang lain....beralah juga....

mujur ada toiletries...sbb sy dtg sehelai sepinggang jer.
Tu pun lepas balik dari sports day Ariana..


walaupun ada inpatient menu, saya tetap kene hadap bubur pagi, petang, malam...hari terakhir baru leh pilih sendiri...huhu...


Lepas balik dari sports day semua tak nak balik rumah dah. Dua2 berkampung dengan ibu sampai hr ahad....2ptg kami gerak balik...

Dapat cuti sampai semalam....
Hari ni baru masuk office..
Semua orang ingat Erina yg admitted...
Bila saya kata saya yg warded, semua terkejut.
Malas nk besarkan citer...hal kecik je pun....
Hihi...


Sedey...
Sebab saya, Ariana terpaksa p sports day tanpa ibu....
Sebab saya, Erina tido tanpa ibu semalaman....(habis ayah dirabanya! hihi)
Sebab saya, majlis makan2 yang kononnya ditunda terpaksa cansel walaupun barang da complete saya beli
Sebab saya, family agenda nak kuar beraya terpaksa dibatalkan

My beloved  MIL & mak bunda yg datang ke rumah..hihi
Beshnyer ada dorang nie....dapat gak merasa air tangan mereka... :)


Dan disekitar sports day Ariana.....(31/8/13, Sabtu)
Pada mulanya dia tak mo p sebab nk temankan ibu di hospital...
Emo lak dia time tue...
Tapi pas puas dipujuk, dia ikut jugak kata ayah...










walaupun sekolah kakak kalah, tapi kakak dapat gold medal, juara untuk 6yrs old! :)

2 comments:

  1. lysa, siannye kat awak..memang memuler tu ingat erina yang kena admit..upenye lysa..alhamdulillah dah sembuh ye..pasni jaga kesihatan elok2 ye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pe dd...
      biar lisa yang kene....
      jgn kene ke ank lisa....
      lagi cian sbb dia kecik lagi...
      sorry ye dd, tahun ni kita tak der rezeki lagi...

      Delete