Thursday 19 September 2013

Scrambled eggs

Semalam ntah kenapa rasa lapar sangat bila balik dari keje....
So, sesampai jer saya terus ke dapur n buatkan bread sausage roll + kopi panas (gambar tak sempat amik coz siap jer terus kene sambar)
Dapat la 10 ketui utk alas perut....

Lepas maghrib saya buatkan bihun sup as requested by my kiddos....

tetiba mood nak bertudung dlm umh....gara2 pas solat lupa nk bukak la nie...hahahha

nak makan sendiri lak tue..

kakak yg paling gemar bihun sup nie...so, stok kene sentiasa ada...

Dan bila da settle ke anak2, maka saya meneruskan ke menu utk saya n Mr Hubby pulak....
Mr Hubby request nak lite dinner jer....so, saya buatkan scrambled eggs

selagi ada bahan sesuai, saya hentam tara jer...

stok butter mmg slalu ada dalam peti juga....kalau malas buat la roti bakar jer... agagaga...

so, saya panaskan butter

goreng bawang holand n capsicum sampai garing..

then masukkan smoked paprika & basil just sebagai perasa..

campakkan jer kesemua bahan2 yang lain. Gaul mengikut citarasa samada nak garing atau sederhana masak...

tgh sibuk bekeje, ada asst tolong letakkan susu dalam seperator nak bawak ke sekolah esok.....

n hasil nya....nak sedap, letak mayonese n makan dengan roti bakar yg disapu ngan garlic butter...nyummy!

agak2 kalau nak heavy skit, boleh la letak sausage & fries...
(gambar lama masa kat umh puchong....)



selamat mencuba! :)

2 comments:

  1. rajin la lysa ni bereksprimentasi ngan masakan..hehe..nampak sedap plak tu :)
    lysa memang suka masak western eyh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. dalam umh ni semua org mmg gemar dgn western...lisa pulak lebih suka imagine dan guna idea sendiri bab reka2 bahan nie....seronok tau! hihihi

      Delete