Wednesday 18 September 2013

Our last nite dinner: Fish & vege...

Semalam balik dari keje idea tak sampai seru lagi nak masak apa....
P rest dulu...main ngan ank2...
Then buka peti nampak ada bahan2...
Apalagi, niat diteruskan dengan bahan yang da sedia ada....

antara bahan-bahan yang ada dalam peti sejuk saya...

Sapa yang berminat tu, jom share ngan saya yang amatur nie....
Ni cara saya buat dengan mengerahkan otak supaya berimaginasi lagi....hahhaha...

dory fish ni dimarinate dulu dengan marjoram, smoked paprika & garlic salt dalam 1/2jam.

Then bancuh tepung gandum + tepung jagung(saya letak satu sudu jer) dengan sedikit air.Letakkan sedikit butter untuk bg lebih sedap. Dan salut ikan dengan tepung

Disalut dengan bread crumbs dan goreng dengan minyak dengan api yang agak kecil sehingga menjadi warna keemasan dan supaya isi ikan masak sempurna.Agak2 nak black gold pun boley....ikut taste la yea...hahaha



carrot,brokoli & kentang direbus terleih dahulu dengan sedikit garam.Tomato cherry tu basuh jer bersih2..sambil2 basuh tu termasuk jugak sebiji demi sebiji n tinggal 5ketui jer...ekekek. Tak layak jadi chef!

goreng capsicum n bawang holand dengan minyak olive oil hingga sedikit garing...

campur jer smua bg rata.kacau kejap n angkat

it should called fish n vege instead of fish n chips! kahkahkah
oh ya, tetiba ada salad kan? just potong or hias jer.lemon tu diperah kat atas fillet n makan ngan mayonese yea... 

untuk anak2 saya...
baca doa makan dulu ya kawan2...semoga makanan ni memberi kesihatan yang baik buat kita semua... ;)

lebihan lemon saya buatkan jus lemon....

A to Z kene buat sendiri...dah biasa dah tu! ahahha..

tersandar selepas kekenyangan....

2 comments: