Monday 30 September 2013

Final aktiviti dibulan September 2013

As salams.....

Goodbye September 2013! huhu....
Apapun saya tak bersedih sebab minggu terakhir ni mmg aktiviti sangat padat dengan anak2! alhamdulillah n aktiviti cam ni la yg saya tunggu2....
sementara berpeluang ni, tiap2 minggu saya bersungguh2 memenuhi aktiviti bersama family....mood pun sanga H.A.P.P.Y walaupun kat ofc agak stress.... ;)

Sabtu - 28/9/2013

7.20pg kami bertiga dah terpacak beriadah di taman yg berdekatan jer ngan umah.....Mr Hubby tak join sebab dia ke Putrajaya cycling ngan team dia....
Saya suka datang ke sini sebab tak bersesak dengan orang esp waktu pagi.....
Sangat tenang dan alatan kat bersukan kat sini pun masih terjaga rapi....

turun jer dari kete, berlari dorang turun ke taman....

kakak suggest bawak bola...nak main ngan adik katanya...

tapi bila da sampai playground ni, sibuk nak main buai dulu...

then jongkang-jongkit


 
berjogging....mula2 ikut track, then tersasar lak.....



playground ni tema rama2....sure guls paling suka dok sini lama2! hahahah


saya yg gemok ni???? tetap bersenam sorang2 sambil memerhatikan ank2....Mr Hubby tak ikut....so tak dapat main excercise equipment kat sini.... ;(

times up, ladies!da kul 9pg pun tetap tak mo balik umh....puas dipujuk akhirnya dia ikut gak.....

sesampai jer rumah, anak2 mula da lapar..so saya sediakan bfast yg paling ringkas utk anak2 sy, hot chocolate n fillet fish sorang satu.....sonang koje!

da namapun pas exercise....so, ni bfast utk saya la kan...hehehhehe....

pas bfast, buka jer peti nampak masih byk lagi susu dalam peti nie.....pikir punya pikir, muncul idea lagi! ehehehe....sebelum tu saya settlekan ank2 yg da comot dari pagi......pas settle, kami ke dapur bersama-sama...

start nk buat shepherd pie for lunch...dan mintak tlg kakak lenyekkan kentang....adik amik peluang "menyelam sambil minum air"....kehkehkeh....

ketagih ngan potato, sampai saya nk masak pun sibuk nk potato lagi.....layan jer la.....kat sebelah tu saya da uli dough pulak utk makan petang...


lunch saya buat yg simple2 jer....shepherd pai n air jagung...bertambah2 dia makan sambil bernyanyi lak tue....lalalallalala...

kakak yg susah nak makan ni pun terbuka selera dah bila ibu slalu buatkan western food....habis makan, adik request nk bangun n kakak still main fridge nak cari dessert lak.....

habis makan , masing2 terbongkang.... 


Oh ya, Mr Hubby saya pulak balik during lunch dan sempat kami menikmati lunch sekeluarga bersama-sama....pas smua bangun dari keletihan, dia cuba cipta sejarah bila Mr Hubby offer nak tolong buatkan doh utk roti paun sbb ibu dia ni pakar bab2 pastry n bakery.So,kita saja nk uji ank dia lak....kalau tak.....sendiri mau ingat la kan Mr Hubby, kan??? kahkahkah....(tq for helping dear! lega jap rasa....) dan bila sang ayah tunjuk doh, maka askar2 pun datang serbu secara volunteer nyer....huhu

siap dah....tgk la hasil orang laki bila masuk dapur...heheheh

adik ditugaskan sapu butter kat loyang....habis sapu, tangan dia kaut butter masuk mulut lak.....huhu...


kakak pun sapu butter gak atas doh..

then kakak request nk donut lak.....saya amik doh dan biarkan dia buat lagi

hasil dari kakak...

satu saya buat utk base pizza, satu roti paun n satu utk donut.

sementara tunggu roti paun naik, kami ke porch n budak2 join basuh basikal ayah lak...

adik cuci part apa tue???

tetiba dapat puding dari jiran sebelah...

habis mecuci, masa utk main air lak...

so, ptg kami just makan roti paun by ayah jer.....the rest tu utk esok lak sbb byk sangat makanan dah....

Ahad - 29/9/13


pagi2 saya bgn gorengkan donut utk ank2 n buatkan pizza...alhamdulillah, kali ni pizza dah menjadi! happy sangat! :) Mr Hubby kata best sbb taste much more better than last week! tak gedebush dah!hahahhah  yg penting do not give up....yes, I did! hehehe


Jumaat malam Mr Hubby dapat sms dari toysrus dan kebetulan tak der wat apa, kami pun ke Summit USJ....

antara hasil tangkapan....jom closed up skit...

accessories utk ank dara saya....happy betul dia..."ibu, ayah, kakak cansel la ice cream. kakak batuk!" walhal sebelum kuar umh asyik sebut nk ice cream jer...huhu

mmg seronok bermain flash card dgn ank2...


kakak tlg pasangkan puzzle...

dan malam dah start aktiviti mereka berdua lak......teacher n student....kakak da pandai, so, dia jer la yg tlg ajarkan adik...hihihi...

pretend camping dalam kolam air....huhu

terlompat-lompat sambil menyanyi2....mata tu kusyuk ke tv....ahahha

as conclusion? theraphy bersama keluarga adalah masa yang paling terbaik buat saya!
Alhamdulillah n syukran Ya Allah for the happiest day!
:)


No comments:

Post a Comment