Friday 27 September 2013

Bila anak2 da turun ke dapur....

Saje nak rakamkan kisah hal ank2 saya time dorang tengah kecik nie....
Bukan utk dibanggakan...cuma utk diabadikan...so, tlg jgn salah faham yea readers sekalian....

Standard la....sesampai jer kat umh ni, biasanya saya akan ke dapur dulu...bukak peti n time ni timbullah ilham nk masak utk dinner.....
Agak2 time kusut, saya akan p mandi dulu bg release....or saya akan main dulu ngan ank2....

Semalam, pas solat jemaah ngan ank2, baru saya turun ke dapur.....
Minggu ni sy perasan si kakak sangat rajin tlg saya didapur....dan tiap2 kali saya ke dapur, dia pasti mengekor.....tak kisah la sebab dia faham & cuba jadi ank yg terbaik...
Dan malam tadi sambil masak, sempat gak saya snap & perhatikan gelagat mereka..... :)
Bila da besar nanti korang baca la sendiri yea....(esp. buat Ariana & Erina...)

tolong ibu susankan pinggan..

pas susun pinggan, dia dok memkirkan sesuatu...terus ke pantry & cari bahan2..

rupanya nak buat air jagung..just let her do n saya cuma pantau jer...

pretend to be a lady....hahhaha..

ok, nice! cuma terlebih manis & terlebey susu...gemok la ibu syg oiii....


prepare for dinner...tlg amik cawan & pinggan...

then, terperasan si Erina nk start mengemas di laundry plak.....

cam ni la keje dia.....ahahahah...

4 comments:

  1. rajin anak dara awak ",)

    ReplyDelete
  2. Boleh diharap oleh ibu nnt sbb nmpk dia minat dgn dapur

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia mmg minat sangat kat dapur sampai penah gak request nk masuk cooking class...

      Delete