Tuesday 19 November 2013

Selamat bertunang adikku sayang!

As salams.....

Kisah adik saya bertunang lagi.....
Ni adik yang no.5 lak...
Dia dibela oleh pak sedara sejak kecik lagi...ni kisah dulu2 yang tak perlulah nak dipanjangkan cerita...
Selagi dia masih darah daging seibu dan sebapa, dia tetap adik saya for eternity!

Majlis diadakan pada hari Sabtu, 16hb November 2013.
Disebabkan pak sedara saya pun dok kat Shah Alam dan dekat ngan umah saya, maka family dari Ampang smua turun dok umah saya dulu.....Jumaaat malam smua datang berkumpul....
Apalagi, balik dari keje mmg teruklah saya didapur..huhu...redha jer la....

Kebetulan dari pagi hari Sabtu saya mmg sangat bz....
Dengan menyediakan bfast ramai2......
Then contractor cabinet datang umh nk betulkan pintu cabinet....
Defect cuma sikit jer calarnya tapi dia bg baru terus sebab selagi ada warranty ni....saya gunakanlah benefit tu sepenuhnya....yang bestnya saya request lagi buatkan shelve kat ruang yang terlalu besar....kat bahagian laundry dan tempat simpanan barang baking....(sorry, gambar tak sempat amik sbb time tu saya pun tak tau hp saya dah lari mana dek budak2 nie...huhu...)
Then guide kat tokey apam polkadot yg nk dtg umh saya lagi...kali ni saya tempah dari kawan ofc jer sbb umh dia pun dekat...apam tu saya gunakan satu bakul utk jadikan hantaran....
Tetiba dapat call ada urusan skit...tu pun mintak Mr Hubby tolong settlekan...
Finally kul 1tghr baru dapat kuar dari rumah...mujur yang lain da gerak dulu....

2.30ptg rombongan pihak lelaki pun sampai....
Bapak saya yang kene mengetuai untuk urusan anak p'puannya...
Dah selesai jam 4.30ptg, rombongan pun balik....
Saya bersama adik beradik yg lain pulak menghempas pulas mengemaskan rumah kembali seperti asal...
Tak sampai hati nk berlalu begitu jer....
Lepas maghrib kami sampai rumah dan pas borak2, gelak2, 12am kami semua terbongkang

bersama bakal mak mertua, mak dan mama (adik panggil mak saya mama)

kami hanya ber-3 jer perempuan yang ada.....apepun selamat bertunang, Wan Nurul Ashikin! ;)

2 comments:

  1. selamat bertunang nurul!! muke da sepesen je semua.. tp nurul ni sebijik b.am

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahahhaha...da nama pun adik beradik...so, muka smua copy n paste jer byk2...

      Delete