Tuesday 26 November 2013

Apple pie....

As salams...

Malam tadi tetiba muncul mood nk buat something diff.....
So, pas berbuka saya meneruskan misi....
Alhamdulillah, maka jadi jugak misi membuat apple pie nie...
Dah lama nk buat tapi tak berkesempatan jer....

inti : panaskan butter..masukkan gula, sedikit madu dan serbuk kayu manis...then masukkan apple kacau sampai sebati


nilah instant pastry yg beli..cuma RM4.50 utk 10keping. Org yg keras tangan cam saya pun leh buat... 
Dan sbb lupa nk amik gambar, so saya google jer gambar ni supaya senang org lain nk cari kat pasaraya.... :)

 Lepas letak inti,tekap dengan sudu utk lekatkan.. 

sapukan kuning telur bg rata...

buatlah mengikut kreativiti sendiri....utk org yg tak creative cam saya ni hasil gitu2 jer....then, letak dalam tray...simpan dalam peti...

bangun pagi ni saya terus terjah ke dapur dan masukkan dalam oven. Bakar selama 15min dalam suhu 180C...siap! Time tgh panas2 tu, sapukan lagi butter bg nampak shining2 gitu....ahhaha

Dan pagi ni dapatlah buatkan bfast 2ketul utk saya dan 2ketul utk Mr Hubby...

4 comments:

  1. wahh menarik ni..utk yg x terer cam saya..hehehe

    ReplyDelete
  2. sama2 kita blajar jom....
    practice make perfect! ;)

    ReplyDelete
  3. waaah dah makin improve banyak!
    nanti buatkan akak yer :)
    hehe next week akak dah kat PH yer :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah...boleh la sikit2 kak....
      wah, kita dah dekat sangat.....ok, stakat PH jer tarak hal! heehe

      Delete