Monday 24 June 2013

Home warming untuk ahli sahaja....

As salams.....

Salam jerebu untuk readers sekalian....
Memang sekarang ni jerebu semakin teruk. Saya yang dok dalam office ni pun terasa keperitan dan hr ni masuk jer office, ramai colleague yang dah batuk2, pening dan demam....

Pemandangan dari bilik saya pagi ni....hilang semua pemandangan pagi yang segar bugar...

So, malam jumaat mggu lepas balik jer dari keje, kami dah berjaya moving barang2 besar spt sofabed, tv rack,speaker, meja mkn dan tilam. Ha....tu jer barang yang ada....sampai jiran tengok pun pelik....huhu...TQ pada jiran2 baru kami yang sudi membantu.Bayangkan, pas keje terus singgah umh kami n travel ke Putrajaya n settlekan proses moving ni sampai kul 12tgh mlm.... So far alhamdulillah, kami dapat jiran yang sangat baik dan suka membantu.

Sabtu tengahari kami ke rumah baru untuk hantar barang2 kecik yang boleh dimuatkan dalam kereta....then perjalanan diteruskan ke Amcorp Mall...mencari supplement untuk kami sekeluarga....
Saya cuba recover dengan supplement Transfer Factor Advance Formula, product dari 4Life bila dah tak tahan tengok anak2 demam seminggu berturut2. Ubat hospital pun dah tak jalan....Kalau biasa jer tak per, ni tiap2 malam temperature badan ank2 naik sampai 39c.Adoiya....tido pun terganggu....

Supplement ni dulu pernah diguna oleh Ariana bila tiap2 bulan asyik demam jer....so, hanya makan satu botol ni, last dia demam masa umur 3tahun. Dan bila dah umur 6 tahun ni tetiba da start demam dan apalagi, saya terus teringat pada TF ni dan applykan juga pada si Erina.Buat masa ni, TF ni antara supplement yang sesuai untuk kami sekeluarga.Cuma RM170/sebotol - 60kapsul. Saya cuma bagi makan sebiji jer sehari...Alhamdulillah, pas beli jer terus saya bagi dorang makan dan terus kebah demam....

Seterusnya kami teruskan lagi perjalanan ke Segambut, rumah MIL abg saya untuk Majlis Aqiqah anak buah saya yang ke-11.


mak bunda saya (bertudung putih) dengan SIL dia yang paling akrab

Dan bila dah selesai kami lepak, pas solat magrib kami pun berangkat ke Shah Alam.Tetiba Ariana ajak kami ke rumah baru...tak sabar nak rasmi.Apalagi, beg baju mmg dah packing awai2 dlm kete dan tanpa berfikir panjang, Mr Hubby terus agreed sbb dia pun sama! ekekek...Tapi singgah dulu Giant Kemuning Utama beli air dan sedikit makanan sebab stok makanan masih tak der lagi apatah lagi dapur.Memang kami merasmikan secara gamble jer yea....huhu..

Sesampai jer rumah kul 11.30 malam, tak mau tido lagi.Mentang2 la da baik demam....So, saya tukarkan baju dorang n cepat2 pasang langsir yang mana ada....dan disebabkan langsir tak siap lagi, saya blasah jer pasang dengan cara saya....

Disebabkan rail tinggi sangat n langsir akan jadi singkat, maka saya blasah jer pasang ikut grill luar....sapa yang tau cara ni, sure leh selak dan intai kitaorg dari luar...ekekek...

langsir kat bilik...jadilah asal orang tak leh tengok kami dari luar...

closedup skit...guna sepit pun boley la....huhu...

tutup bahagian dapur dengan langsir lama...

Hari ahad....Mr Hubby just touch up dinding2 yang ada keretakan halus dan pasang mirror cabinet.Saya???saya pulak dok layan main ngan anak2.ekekeke.... Then bila perut dah keroncong, kami kluar mkn kat Giant Puchong sambil melayan karenah anak2...


dah lama dia teringin nak main....finally tercapai gak cita2 si Erina nak naik kete control....siap marah promoter lagi bila kete dah tak bergerak.hihi...

dan salah satu sebab kami ke Puchong kerana nak melawat jiran lama saya yang saya anggap cam kakak sendiri...kami sangat closed macam adik beradik dah.Dia dimasukkan ke Hospital Asia Columbia selepas operation buang ovari. Semoga cepat sembuh ya kak! Insyallah harap2 lepas ni akk dah tak sakit lagi dan semoga ni kali terakhir akk menjalani operation ye.... Ya Allah, Kau sembuhkanlah dia dan Kau berikanlah kesihatan yang baik buat kakakku! Amin..





No comments:

Post a Comment