Monday 9 December 2013

Bread beef lasagna...

As salams....

Citer minggu lepas....
Saya tak tau apa nama resepi kali ni.....
Mr Hubby kata bread beef lasagna...rasa seakan-akan....hihi

Asalnya minggu lepas saya nampak roti gardenia da nak expired.....so,buka2 peti, saya tgk ada bahan2 skit yg saya leh mix-match utk buat sesuatu....

BAHAN A :
Bawang holland - 1biji
Daging cincang - anggaran 150g
Rempah kari
Sedikit garam

seperti biasa...letakkan sedikit minyak zaitun...masukkan daging cincang dan bawang holland.kacau sampai masak..

masukkan rempah kari daging dan perasakan dengan sedikit garam.kalau ada tomato pun blh jer nak letak....sapa yg nk kick lagi, letak la serbuk cili/cili padi ker...ikut taste la...

dibiarkan masak dengan api yg kecil...anggaran 8-10minit

sementara nk tunggu siap, saya gorengkan kentang utk ank2 sy....
BAHAN B :

Susu segar - 1cawan
Telur - 2biji
Roti
Cheese slice/mozarella

telur n susu.....dicampur dan kacau...letak tepi dulu....

Roti yang diasingkan kulit tepi

Celupkan roti pada susu+telur, susun padat2 dalam tray....
Letakkan daging cincang....
Buat lapisan seperti lasagna pun blh mengikut brp byk yg kita mahu....
Tapi sebelum tu jgn lupa letak butter yea...nti melekat lak...

LKebetulan ada lebih bahan2 pizza, saya letakkan sausage dan capsicum.
Final part, letakkan mozarella / cheese slice.
Bakar dalam 180C selama 20minit.

Ilah hasilnya....tengah2 makan baru nk snap....rupa pun tak berapa cantik dah...huhu...

No comments:

Post a Comment