Tuesday 23 July 2013

Movie: Children of Heaven

As salams....

Just nak share ttg movie yang dah lama saya beli since 2006...mungkin ada yang dah pernah tengok filem box office ni....citer ni lama sangat dah...kalau tak silap dah dipublish since 1997...
Sekarang bila anak2 dah nak membesar ni, saya bg mereka pulak tgk....sesuai untuk tontonan seisi keluarga terutama pada kanak2 yang sedang membesar...yg tgh byk ragam...yg suka request ikut kehendak sesuka hati...
Cerita ni berkisar ttg bagaimana orang yang daif dalam kehidupan cuba mengubah nasib mereka.
Saya biarkan Ariana & Erina tgk sama2 dan saya tau mereka memang 'feeling' tgk citer nie...sambil tu saya selitkan nasihat betapa beruntungnya mereka hidup dalam keadaan yang selesa. Saya nak mereka appreciate life yang sedia ada dan amalkan sifat berkongsi dan bekerjasama sesama mereka.
Saya puji akan jalan cerita yang sangat simple namun memberi makna yang mendalam....


Ali is asked to repair the torn shoes of his sister, Zohra, while buying groceries. A garbageman takes them, and a guilt-ridden Ali apologetically offers to share his shoes with her. So Zohra ends up wearing his shoes to morning school, then must race back so that he can put them on to attend afternoon school. To placate her, he even gives her a pen that he received from his teacher after coming first in his class. With the birth of a third child, the family struggles to make ends meet. Their father, who is behind on his rent, does gardening chores, and wants Ali to learn this trade. With the economic situation getting worse, it is only a matter of time when even Ali's shoes will wear out - bringing out the question: what will the children wear to school then?

saya suka dengan karektor dua beradik dalam filem ni...sangat cute!


2 comments:

  1. penah tgk citer ni.. touching sgt..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita tgk da touching apatah lagi budak2...huhu..

      Delete