Friday 7 March 2014

Sakit mata....

As salams.....

Citer semalam.....
Minggu ni sy busy ngan hal keje....
Bukan documentation jer.....turut melibatkan emosi, mental dan fizikal....turun naik tangga...keluar p sane sini...faham2 jer la keje cam sy nie....ada masa mmg tak menentu...huhuhu....
Dan sedang sy busy kat office, tetiba sy terima sms dari teacher Erina yg mengatakan dia tak sihat....sakit mata katanya...n pasif lagi....
Naluri ibu...mmg takkan duduk diam bila dgr ank2 sakit.

Memang...
Sy akan jadi tak keruan...jiwa sy takkan tenang jika saya dapat tahu ank saya sakit....
Biarlah cuti saya habis kerana mereka....
Biarlah gaji sy dipotong hanya kerana ambil cuti utk ank2....
Sebab ank2 saya tiada golok gadainya dengan barangan yang lain...
Sebab tiada tandingan untuk dicari....tiada terdapat di kedai2...
Mereka zuriat sy....yg saya kandungkan selama 9bulan...
Yang saya susukan dengan sendiri....
Saya bela dan saya didik dengan cara sendiri...
Cuba buat yang terbaik...
Janji mereka dapat membesar dengan sempurna...
Dapat menjalani kehidupan yang lebih baik dari saya kelak, Insyalllah...
Sy cuba menghargai amanah Allah yg tidak ternilai ni.....

Dan berbalik pada tajuk....(saya kalau part2 merewang ni mmg ke laut la nti jawabyer! ahahahah)
Sebelum nk kuar dari office, sy kene tunggu around 15min sbb kene block ngan lori kontena...
Then, perjalanan pulang, sy diuji dengan traffic jammed di faderal highway almost 1hr+
Terus ke sekolah Erina....
Sesampai jer dia baru bgn tidur dan mata sebelah tak boleh bukak....terus nangis bila dgr suara ibu bg salam....
Mungkin dia tak selesa dengan mata seelah kirinya itu...
Musim kah?
Sebab kat ofc saya pun ada 2-3org sedang sakit mata skrg.....mungkin dari cuaca yg tgh kering waktu nie?
So, habuk senang masuk dan gatal2 sampai jadi begini...
Sy ambil dan terus bawa pulang ke rumah utk ajak Mr Hubby skali...
Then Mr Hubby bawa kami ke DEMC, kebetulan utk monthly checkup...
Habis jam 4.30ptg...
Terus ke sekolah jemput Ariana dan kami pulang ke rumah....

Balik rumah dia kembali happy....



sementara menunggu ayah jemput pulang.....lepak kat taman sat...

sempat lagi tue...hihihi...

sy hanya sempat buat apa yg ada dirumah.....sayur campur n udang goreng yang diliputi dengan daun bawang...ekekekke...main tabur jer....janji jgn membazir!

No comments:

Post a Comment