Thursday 7 August 2014

Raya kami 2014

Assalamualaikum semua......

Masih dalam mood beraya lagi kan???
Saya pun begitu!
Wah...baca blog masing2 semua nampak meriah
Almaklumla...setahun sekali je kan....
Time ni la berpeluang nk jumpa org jauh....
Sedara mara yang payah nak jumpa...hihi

Alhamdulillah...
Tahun ni sangat meriah rasanya...
Sy dapat bercuti lama dari Jumaat 25/7 hingga 3/8/14.
Tahun ni pulak kebetulan turn di kampung halaman en. Hubby di Pekan Pahang.
Semua ada...kecuali adik ipar no.4 yg masih bekerja di Johor..
Bertambah meriah bila kemunculan mengejut orang dari Ampang dua hari sebelum raya...
Saper lagi kalau tak bapak, mak dan adik bungsu sy yang dah chemuih dok beraya di KL..
Lagipun tahun ni turn adik bradik sy beraya dirumah mertua masing...
Makbapak pun first time turun sini sejak saya berkahwin 8tahun yg lalu...dorang mmg tak pernah datang area Pekan ni....
Mujur la pujukan saya tahun ni berjaya hangkut mereka beraya bersama

Mak pun bila dah jumpa ngn besan....nampaknya dunia ni mereka yg punya!ahahhaha....
Tahun ni juga kami merasa air tangan dua chef! Mak dan MIL saya....
Geng bapak2 menangkap ayam kampung juga berhasil....kami makan ayam kampung tau....FIL sy bela blakang rumah...kikiki
Hasilnya....menjadilah laksa pahang, rendang ayam, nasi impit, kuah kacang, ketupat pulut, satay & kuah lodeh & nasi dagang(sponsored by adik MIL) di Hari Raya Pertama kami..
Ahahahah...meriah sampai naik berat 3kg! huhuhu..

Buat blogger dan reader sekelian....
Dikesempatan ini saya mohon ampun dan maaf diatas keterlanjuran bahasa yg kurang molek, yang mungkin ada yang kurang berkenan dengan bahasa pasar saya ni...
Apa nak buat....dah gaya bahasa ni jer yg saya tau...bahasa org yg kurang bijak mmg begini...huhu
Selamat menyambut Hari Raya Maaf Zahir Dan Batin!
Mohon sapa2 yang terasa....maafkan segala kekhilafan saya..
Semoga anda gembira dan bahagia hendaknya...
Dan doakan juga kebahagiaan untuk saudara2 kita yang sedang menderita di Gaza...
Ya, saya BOIKOT produk yg tidak berperikemanusiaan itu!!
Jom sama2 kita!

Selebihnya....
Layankan je la apa yang dah terjadi ya....kikiki

Selamat Hari Raya dari kami sekeluarga,ya! :)



sesi kiss mengkiss...ahahhaa

saya dan family Ampang


family Pekan

combined dua family...

saya bersama bapak dan ayah! kebetulan sama tema tahun ni...kikiki
 
bersama mak n si bongsu

Ilham comey...anak syawal....dia lahir pada 24/7/14.Sepanjang ada di kampung, sy lah org yg memandikan dia hari2 sbb nenek2 smua dah tak berdaya...huhu...budak kuat nanis! Windu sama kamu, Ilham! :)

3 comments:

  1. elysa..Selamat Hari Raya..Maaf Zahir Batin ye :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Mamilisa!
      Selamat Hari Raya n maaf zahir batin juga kita yea.... :)

      Delete
  2. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    FadoExpress là một trong những top công ty chuyển phát nhanh quốc tế hàng đầu chuyên vận chuyển, chuyển phát nhanh siêu tốc đi khắp thế giới, nổi bật là dịch vụ gửi hàng đi nhậtgửi hàng đi pháp uy tín, giá rẻ

    ReplyDelete